Philips 8000 series 46 PFL 8606 H/12

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 8000 series 46 PFL 8606 H/12 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Daniël1946 19-08-2012

in één woord geweldige tv. al verscheidene merken in huis gehad, maar voldeden niet aan onze wensen. pluspunt is het aansluiten van een hoofdtelefoon zonder dat de boxen uitvallen. daarnaast net tv en alle opties via internet. aansluiten draadloos toetsenbord en muis. eenvoudig te installeren, prettige afstandbediending. goede prijsverhouding.

Pimskie81 22-05-2012

van de week deze televisie gekocht. De weken hiervoor heb ik veel verschillende modellen bekeken en uiteindelijk twijfelde ik tussen deze en de samsung 8000 serie. Uiteindelijke reden waarom ik deze heb gekozen is het beeld; Samsung heeft ook een haarscherpe kwaliteit maar komt iets "mechanischer" over. Philips daarentegen kijkt mijns inziens prettiger. (iets zachter als het ware)
Installatie: De tv wordt geleverd MET een ophangsysteem voor aan de muur. (geen losse beugel nodig dus; hadden ze in de winkel eigenlijk wel even mogen zeggen) In de voet van de tv zitten de luidsprekers ingebouwd. Deze kan je achterop de tv monteren en ophangen aan de muur aan de twee meegeleverde knoppen die je op de muur monteert. twee gaatjes boren en ophangen maar. nog een voordeel is dat wanneer je niet geheel waterpas de knoppen monteert je nog steeds wat kan schuiven op de steun om 'm recht te hangen. Tip: Sluit je hdmi kabels aan de achterkant vast aan voordat je 'm ophangt.
Dan de installatie van de tv zelf: Philips leidt je met enkele makkelijke stappen door de installatie en binnen 10 minuten heb je internet, beeld en geluid met de voorkeuren zoals jij deze wil.
Beeld: Haarscherp en verbluffend goed ! zowel en 2- als in 3D. Wat ook gaaf is, is dat je de diepte van 3D in 3 verschillende maten kan instellen.
Geluid: Voor een led-tv denk ik dat deze tv voldoet aan de eisen. Geluid zit in de voet verwerkt (meer ruimte) en heeft 2 speakers en zelfs een kleine subwoofer voor de bas-tonen. Natuurlijk voor de echte filmliefhebber geen 10, maar goed; film kijken doe je ook icm een home cinema system. Voor tv kijken zeker een ruime voldoende.
Internet: makkelijk te bedienen. invoeren van tekst kan via de afstandbediening net als op een telefoontoestel, maar kan ook via een toetsenbord via de usb aansluiting (kan dus ook draadloos ;)) beter dan de samsung waarbij je voor 150 euro een los toetsenbord moet bestellen.
Jammer: Hij wordt exclusief brillen geleverd. deze kosten 79,- per stuk; maar wanneer je een beetje onderhandeling skills hebt krijg je deze er natuurlijk voor een bodemprijs bij.

Conclusie:
Hiervoor had ik een Philips waar ik altijd tevreden mee ben geweest. Nu weer een Philips en absoluut geen spijt. Een absolute aanrader voor iedereen die een nieuwe tv wil kopen.

Martin 131 12-06-2012

Dank jé voor je reactie. Ik ben van plan ook deze televisie te kopen. Maar vraag me af hoe het beeld met blu-ray is en met 3d kijken? nou heb ik gelezen dat met 3d kijken je veel last heb van flikkeringen en ghosting......klopt dit? Het is toch een uitgave wat je doet en misschien wil je mij hier mee helpen? Verder vind ik het een prachtige televisie. Hopelijk zou je hier nog wat over willen vertellen........Alvast vriendelijk bedankt!!! Gr martin.

Eddie_J 05-01-2012

Sinds ruim een maand deze televisie en ben er zeer tevreden mee. Beeldkwaliteit is in orde vooral het zwart is goed in vergelijking met de Samsung, wel is het verstandig om de instellingen wat aan te passen anders is het beeld veel fel. Het geluid is perfect voor een LCD TV. Ik had in eerste instantie problemen bij het aanzetten van de TV. Eleke keer ging het beeld flikkeren en duurde lang voordat de CI geauthoriseert werd. Dit is verholpen met een firmware update. Ander minpuntje is het support voor mkv containers met NLsubs. Deze werken niet maar in mijn geval geen probleem omdat ik het liefst de films via mijn HDI Dune stream. Als laatste vinden wij dat het Philips logo onder aan de TV niet ect mooi, maar dat is persoonlijk.

Nielster 18-12-2011

Lang gekeken naar meerdere modellen, buiten de vormgeving, het bedieningsgemak, de waanzinnige beeldscherpte, gaf het Ambilight de doorslag. Ik vindt de toegevoegde waarde ervan enorm!

Kortom, ben er zeer tevreden mee!

Mark0374 09-11-2011

Deze led-tv sinds een maand in het bezit. Zeer mooie strakke vormgeving en nagenoeg geen spiegeling bij onze opstelling (tv op muur en raam op zijmuur). Geluid is ook prima voor mij, maar ik ben ook geen surround geluid gewend. Beeldkwaliteit zeer indrukwekkend, de kleuren en de ambilight laten het beeld er van af spatten. Heb hem opgehangen middels de mogelijkheden die de tv in combinatie met de voet biedt. Dan komt ie op 3 cm van de muur. Hij hangt nu aan twee schroeven (twee 6mm schroeven, lengte 6 cm, met alligator 8mm pluggen maakt een trekkracht van 379 kilo als je dit in kalkzandsteenmuren doet). Was daar eerst wat sceptisch over, maar nu hij hangt absoluut solide oplossing. Scheelt weer zo'n dure ophangbeugel. Enige nadeel is dat het beeld bij sommige programma's wat blokkerige/hoekige lijntjes geeft. Vooral bij de zaken die veel contrast genereren, bijvoorbeeld tekst of de eredivisiestand. Ik dacht eerst dat het aan het scherm lag, maar ik denk nu dat het gewoon aan de mindere kwaliteit van de tv-programmas op dat moment ligt. Andere programma's komen namelijk weer haarscherp op het beeld, en dan ben ik nog steeds onder de indruk. Andere minpuntje (ik ben namelijk best een zeikerd, maar ik zie ook vaak alles) is dat - ook weer bij sommige, vaak kwalitatief mindere, programma's bij snelle actie de tv sommige beelden wat blokkerig invult. Dat zijn hele korte momenten, maar als je er dan op let dan valt het wel op. Heeft denk ik te maken met de beeldjes die de tv er tussen stopt om tot een 'PMR' van 800Hz te komen. Maar nogmaals, als de input (beeld) van goede kwaliteit is, dan zie je waar deze tv tot in staat is. Ik ben hier nog steeds zeer enthousiast over.

florian12 04-01-2012

Beste Mark,

je hebt het over blokkerige beelden, vooral bij snelle actiebeelden. Heb jij HD zenders of gewoon digitaal? En heb je enige verklaring voor het feit dat het soms wel gewoon vloeiend gaat?

Ik zoek namelijk al enige tijd naar een geschikte LED tv die snelle (voetbal) beelden heel vloeiend weergeeft.

Ik hoor het graag!

sdijk 05-12-2011

Mark heb je al geprobeerd om een 3d film te kijken icm de pta bril van philips?

Ik was toen pas echt onder de indruk van wat deze tv kan. jammer genoeg zijn die brillen niet echt goed te verkrijgen, maar het is zeker een zeer leuke optie!

Mark0374 27-02-2012

@florian12: ik gebruik HD via zo'n ziggo insteekkaart in de tv, werkt verder prima. Volgens mij is er wel wat te tweaken via de instellingen om deze blokvorming tegen te gaan, maar ik zou niet kunnen zeggen wat dan precies. Beetje trial and error denk ik. . Bij het voetbal zie ik het overigens niet zo veel. Het probleem is vooral zeer duidelijk bij het schaatsen wanneer de rijders door de bocht gaan. Bij iets meer closeup beelden zorgt het contrast van de schaatser ten op zichte van de reclameborden voor deze vervorming. Het is alsof er dan een soort van aura rond de schaatser komt. Ik denk overigens dat de andere merken hier ook last van hebben. Ik bgrijp nu ook dat bij de demonstratiefilmpjes in de winkel en die voorgebakken in de tv's zitten, vooral slowmotion beelden zitten waarin vooral de scherpte naar voren komt. Schaatsbeelden zul je hier niet aantreffen...

Mark0374 19-12-2011

@Sdijk; sorry voor late reactie, maar zie je vraag nu pas. Ik heb alleen 3D kunnen kijken via de 2D-naar-3D functionaliteit. Was daar niet echt van onder de indruk. Heb inmiddels vernomen van collega dat je echte 3D moet kijken via bluray. Dan zie je pas echt de mogelijkheden. Maar deze 3D speler heb ik nog niet, dus nog even wachten wat dat betreft.

Hennie76 30-01-2012

Hallo,

bij mij hetzelfde probleem. Bij snelle acties zie je lijnen, strepen en blokkerige beelden. DIt stoort echt wel als je er begint op te letten.

WAt zou men hieraan kunnen doen ?

Piet uit de polder 04-11-2011

Ik heb de tv sinds eergisteren. Allemachtig wat een mooi beeld voor een Edge- LCD televisie. Het glazen contrastscherm is mooi ontspiegeld dus haast geen last van reflecties.

Het menu is ook overzichtelijk en je ziet gelijk als je een apparaat aansluit wat het is. Opnemen via USB moet ik nog proberen. Maar vergeleken bij mijn vorige Samsung LCD is dit een verademing.

ErwinP67 04-01-2012

Pas op dat je harde schijf voor het opnemen via USB niet te groot is. Had er een van 1,5 TB gekocht en die formatteert hij niet. Volgens de helpdesk van Philips is 1 TB het maximum. Jammer dat dat niet in de handleiding stond.

Ukkebol13 25-12-2011

Waarom de 6 voor duurzaamheid?

sdijk 23-09-2011

Geluidskwaliteit is niet Perfect maar erg goed voor een flat screen.
Aangezien ik deze tv op mijn home cinemaset heb aangesloten was dat ook niet een rede om daar specifiek naar te zoeken maar het valt me zeker niet tegen.

Beeld is zeer scherp te noemen en via blu ray zie je waar deze flat screen toe in staat is!
Ik moet zeggen dat ik eerst sceptisch was over de toevoeging van ambilight maar kan iedereen toch zeggen dat dit wel degelijk een toevoeging is op het kijken het geeft namelijk een bepaalde.

De mogelijkheden lijken eindeloos op het toestel via Net tv kun je bijvoorbeeld draadloos op het internet surfen, wat zeker een grappige toevoeging is en het is toch leuker kijken op vi.nl/nu.nl dan op teletekst.
Ook kun je gemakkelijk een verbinding maken met je huis pc en zo via je tv foto's kijken, muziek luisteren en films kijken.

Gebruiksgemak daarin staat hij zeker zijn mannetje alles wijst zo een beetje voor zich wat het een zeer gemakkelijk bedienbaar toestel maakt.
Zeker als ik hem vergelijk met de vorige lcd tv's in mijn huis. (de panasonic en de Samsung)

Ook de vormgeving valt niets op aan te merken de gehele glasplaat ziet er degelijk en mooi uit zelfs als hij niet aan staat ziet het er mooi uit.
Gelukkig maar want als je een scherm van 117cm in je huis hebt staan moet dat er ten alle tijden wel een beetje mooi uitzien...

Over de duurzaamheid kan ik natuurlijk nog geen zinnig woord zeggen omdat ik deze pas in het bezit heb, maar de verwachtingen zijn wel hoog want je betaald hier tenslotte wel een aardig bedrag voor.